ACTE CONMEMORATIU DE ROSA BUENO

El passat dia 19 de desembre ens tornarem a reunir al Parc Rosa Bueno, situat al barri del Rafal Nou, per recordar la nostra companya veïnal, que va ser presidenta de la Federació d’Associacions de Veïns de Palma.

A l’acte varen acudir el Batle de Palma i les Regidores Neus Truyols i Angélica Pastor, va estar presidit pel vicepresident de la Federació Biel González del Valle, atès que l’actual presidenta es trobava fora de l’Illa, malgrat lo qual va enviar una carta dirigida a Rosa Bueno que va llegir el vicepresident.

Estimada Rosa:

Com segurament ja saps, vivim temps de pandèmia que, des de fa dos anys no ens han permès celebrar aquest acte, però no t’hem oblidat i per això, així que ens ha estat possible tornem a aquest punt i aquest parc dedicat a la teva memòria.

Com segurament també sabràs, el moviment veïnal segueix viu, malgrat tots els obstacles, i continua lluitant per aquesta ciutat i per obrir-se camí cap al futur. No és gens fàcil, que t’explicarem que tu no sàpigues, encara que segurament et sorprendria veure fins a quin punt de tecnocràcia i de burocràcia estem arribant, com s’intenta obstaculitzar la frescor i la naturalitat de les iniciatives populars, cada vegada més encotillades per normatives. Et sorprendria veure les conseqüències de la sectorialització, aquesta estratègia de dominació basada en la divisió, que ens separa per edats, per temàtiques, per qualsevol diferència, contra la qual sempre ha lluitat el moviment veïnal: tots separats i dividits en mil trossos front a la força de la unió que és el nostre lema.

Et sorprendria veure una Palma cada dia més sacrificada al turisme massiu, la destrucció del teixit social dels barris del centre de la ciutat i de part de l’eixample, l’encariment de la vida, les dificultats per accedir a l’habitatge, la precarietat laboral i la reculada en les llibertats que tant ens va costar conquerir.

Però no tot és negatiu ni estem derrotats. Aquests són només els reptes que ens ha tocat viure després de la teva partida i també t’agradaria veure com els enfrontem, com lluitem per mantenir la vida dels barris i de la ciutat, des del moviment veïnal i també des d’alguns àmbits institucionals, con nadem contracorrent per mantenir viva aquesta ciutat que tant vas estimar. Seguim actius i compromesos, seguim units dins la pluralitat i el debat, lluitant com tu vas lluitar.

Avui només volem fer visible el nostre homenatge, aquell que rendim a la teva memòria cada dia, a cada reunió, a cada decisió, a cada activitat, a cada esforç per estar al nivell que la realitat ens exigeix, perquè, estimada Rosa, el millor homenatge que podem fer-te, el més profund i el més real, és el del nostre compromís de lluita i de voluntat de seguir endavant per una Palma millor, per la Palma que tu volies i nosaltres volem.