Palma

Presentació

La Federació d’Associacions de Veïns de Palma es va funda l’any 1980, quanja les associacions de veïnals dels barris duien treballant des de la dècada dels anys 70 i s’havien agrupat en una coordinadora per abordar necessitats que superaven l’àmbit de les barriades, com la campanya pel Parc de la Mar: Parc Sí, Pàrquing No. La existència de la Federació ha aportat al moviment veïnal de les barriades una visió de Ciutat, emmarcada en campanyes com “Els Barris També Som Ciutat”, “La Ciutat que Volem” i “De Veïns a Ciutadans”.

El voluntariat és la base social del moviment veïnal, persones compromesesamb la Ciutat que volem, que impulsen l’organització veïnal i la lluita per la millora dels barris, per la defensa dels interessos de la majoria social, el dret a participar i decidir i la voluntat d’exercir com a ciutadania.

La Federació es defineix a sí mateixa com “La Força de la Unió” i amb aquesta força s’ha lluitat per dotar els barris d’infraestructures i
equipaments, per impulsar els programes de formació, tant formals com a no formals, amb programes d’alfabetització, graduats escolars, tallers i cursos d’activitats de salut física, creativitat artística, cultural, etc. També s’han recuperat festes tradicionals, com l’Àngel i Sant Joan, que no es celebrarem durant molts d’anys.

Després de 40 anys, continuam treballant per una activitat turística més sostenible i respectuosa amb la ciutat i els residents, com un macro-creuer al dia, limitacions de terrasses de bars i restaurants, limitació horària per a l’oci nocturn a barriades residencials, prohibició del lloguer turístic a habitatges plurifamiliars, millores en el lloguer d’habitatges, pacificació dels tràfic, més servei de transport públic i millores en els serveis públics en general, entre altres l’atenció primària als Centres de Salut. Tampoc ens oblidam de les necessitats dels diferents sectors d’edat, com els infants, els adolescents i els joves, les persones majors i la visió de la ciutat des de les dones.