EL SIONISME MOU ELS SEUS PEONS

(Però no podrà ocultar els seus crims)

El passat dia 30 de maig, des de Mallorca per Palestina vàrem publicar un comunicat donant suport a les i els estudiants de la UIB acampats en solidaritat amb Palestina icontra el genocidi a Gaza al recinte universitari i que suportaren durant tres dies amenaces i agressions feixistes. Igualment ens solidaritzàvem amb les qui van ocupar pacíficament l’edifici del rectorat, i que varen ser objectes d’un desallotjament per part de la policia nacional, ordenat pel mateix rector.

També manifestàvem el nostre estupor i rebuig davant el comunicat dels degans i deganes “d’adhesió incondicional” al rector, pels suposats insults que diuen va rebre, tergiversant el succeït el dia 29 de maig, però sense cap referència ni a la massacre

sionista de Gaza, ni als atacs feixistes rebuts a l’acampada. Ans al contrari, varen posar esment en criminalitzar les alumnes acampades i fins i tot demanaven sancions per a elles i ells, que en tot moment, recordem-ho, havien desenvolupat les seves accions de manera pacífica.

En aquell moment, se’ns va quedar per analitzar l’actuació, també “memorable”, de l’anomenat “Consell Social de la UIB”, que varen treure, corrent i “per unanimitat” un altre comunicat de suport al rector, sense matisos. Crida l’atenció aquest fet, perquè en aquest “Consell Social” estan presents entitats de la societat civil, com ara

algunes persones i sindicats que habitualment es posicionen a favor de Palestina, però sembla que en aquesta ocasió s’han empassat de manera acrítica la versió del rectorat.

Per suposat, ni una paraula del genocidi, ni tampoc de les agressions feixistes.

Tampoc han trencat el seu tradicional silenci respecte a la relació de la UIB amb empreses col·laboradores amb el sionisme, com el Banc de Santander, que des de fa molt anys té autènticament colonitzat el campus de la UIB. Certament, alguns del membres d’aquest “Consell Social” s’hauran de fer mirar les seves contradiccions

davant l’actual genocidi en curs.

Però el sionisme no atura. Ni la barbàrie genocida a Gaza que ja dura vuit mesos, ni les mentides (criminalitzant la solidaritat amb Palestina) i tergiversacions de la seva propaganda. També el sionisme ha activat els seus peons a Mallorca (polítics i, en aquest cas, també acadèmics). Dimarts varen coincidir, i no diríem sense coordinació,

dues actuacions en aquesta línia:

– El batle de Palma, a instàncies de l’extrema dreta de Vox, va denegar la sala de la biblioteca municipal per a un acte titulat “Palestina més enllà dels mites d’Israel”, que s’havia de celebrar dijous dia 6 de juny. Recordem que no fa gaire, i en plena massacre israeliana a Gaza, es va celebrar, a la mateixa biblioteca, un acte de propaganda del sionisme local, amb totes les benediccions de l’equip de govern, amb un ponent que va dir que tota la població de Gaza és un objectiu legítim dels atacs d’Israel.

– El rector de la UIB, Jaume Carot, arrodonint la seva actuació, ha emès un comunicat (voluntari o induït) “demanant perdó” a la comunitat jueva de Mallorca, per un acte celebrar a la UIB de solidaritat amb Palestina. No estaria de més que, un exercici de rigor acadèmic, tingués en compte resolucions de l’ONU incomplides, valoracions de la Cort Penal Internacional, el

posicionament de bona part de la comunitat jueva que condemna el genocidi i es declara antisionista i la disciplina d’antropologia que defineix el pobles àrabs, entre els que estan els palestins, com a semites, per tot lo qual es de tot punt incorrecte i injustificat adjudicar al moviment per Palestina l’adjectiu d’antisemita ni anti-jueu.

Aquests dos fets estan íntimament relacionats, i els seus actors han acceptat de manera acrítica i submisa el paper de col·laboradors de la propaganda sionista.

Des de Mallorca per Palestina volem dir alt i clar que no aturarem fins que aturi la massacre sionista sobre el poble palestí, així com l’ocupació que ja dura més de 75 anys. Exigim que es trenquin relacions diplomàtiques, comercials i de compra-venda d’armes amb l’ens sionista ocupant. Volem, en definitiva, una Palestina lliure, en un món solidari de pau i convivència.

Donem suport a l’acte que han volgut suspendre a la biblioteca de Cort, organitzat pel col·lectiu Ciutadans per Palestina i que tindrà lloc finalment DEMÀ DIJOUS DIA 6 DE JUNY, a les 19 hores, a l’ATENEU POPULAR LA FONERA (Carrer Manacor, 36, Palma) i donem suport a la concentració de l’Acampada per Palestina UIB ajornada a proper dia 12 de juny a les 20h a la Pça de Cort.

Allà ens veurem.

VISCA PALESTINA LLIURE!