Palma

“Vidas Irrenovables”. Projecció gratuïta del documental.

-

Des de la Plataforma “Renovables Sí, però així, NO” i la Federació d’Associacions de Veïns de Palma (integrada a la Plataforma), ens complau convidar-vos a assistir a la projecció de la pel·lícula documental “Vidas Irrenovables”, que tindrà lloc el dia 22 d’octubre a la Sala d’actes de l‘Edifici Sa Riera (en dues sessions gratuïtes a les 11:30 i a les 19:00 h), a les quals es podrà debatre amb el director del film Francisco J. Vaquero. Tal com els defineix el mateix director del documental, “Vidas Irrenovables (naturalesa o misèria)“, mostra com alguns dels efectes de la substitució de les fonts d’energia basades en combustibles fòssils per fonts d’energia renovables està destrossant els ecosistemes, les economies i les societats del món rural a Espanya.

La gestió que es fa des de les administracions públiques, sense planificació, al servei d’interessos empresarials moltes vegades purament especulatius, sense participació ciutadana ni valoracions dels impactes reals, està posant en greu perill la supervivència del món rural. Una alternativa que venia per salvar el medi ambient i ressorgir la vida dels pobles, paradoxalment s’està convertint en tot el contrari. Davant d’aquesta alarmant situació, moltes persones es resisteixen a veure morir els seus territoris i estan lluitant per poder frenar aquesta situació.

“Vidas irrenovables” (naturalesa o misèria)”, és un documental produït per Metàfora Visual, una productora independent que tracta de posar en valor les problemàtiques que afecten el món rural i que després de l’èxit de la seva primera película, “Ganado o Desierto”, en aquest segon film tracta aquesta temàtica tant important també per a la nostra Illa.
Precisament, el desenvolupament del cartell promocional intenta reflectir l’enfocament destructor d’un territori afectat de manera esquinçadora. La idea d’illa que sura i s’ensorra amb l’aparició d’aquestes infraestructures crea el concepte principal del cartell. La construcció d’un element “natural” que es fragmenta en trossos de terra i arrels demostra com el món rural i el sol agrari s’està convertint en un territori de sacrifici darrere de l’energia de manera (ir)renovable.

Us esperem.

Article anterior

DEIXA UNA RESPOSTA

Si us plau, introdueix el teu comentari!
Introduïu el vostre nom aquí

Entrades recents

has de llegir