El Govern no autoritza els abocadors a les pedreres d’Establiments

Des de la Plataforma de les Pedreres Sa Garrigueta Rassa i Can Rosselló celebram la resolució del Govern de NO AUTORITZAR els projectes de restauració, tal i com estaven previstos. Seguim treballant per convertir aquest espai en un parc públic per a Palma i per a Mallorca.

La primera resolució, relativa a la pedrera de Can Rosselló es va començar a rebre el dia 7 de desembre i la relativa a Sa Garrigueta Rassa l’han començat a rebre les entitats interessades el 2 de gener. Les resolucions estan emeses per la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia i estan argumentades en un extens document en el qual es fa constar una detallada cronologia del que ha estat tot el projecte de tramitació i tots els informes i arguments continguts i desenvolupats al llarg del procés.

A les resolucions es fa constar que, malgrat la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA), emesa per la Comissió Balear de Medi Ambient, els projectes no han comptat des de l’inici amb l’informe de Residus, l’únic que és previ, perceptiu i vinculant. A més, també es fa constar que les empreses tampoc han pogut complir amb els condicionants de la DIA i no han presentat, amb posterioritat a la DIA, la documentació requerida per a poder emetre el corresponent informe favorable per part de Residus, per la qual cosa l’informe final de la Conselleria ha estat negatiu.

Queda clar que els projectes eren inviables, que no hi ha residus inerts per a poder reconstruir la muntanya destruïda, tal com es plantejava en els projectes, i que, segons la normativa vigent, és necessari plantejar un altre tipus de rehabilitació de l’espai, respectuós amb el medi natural i amb el medi social de les barriades dels voltants.

Malgrat les empreses poden presentar recursos, aquesta resolució situa la tramitació en un marc lògic, coherent amb la normativa actual i adient als interessos de la majoria social, que obre les opcions per a poder transformar aquest terreny degradat en un espai públic que estigui integrat en un parc natural entorn de l’Oest i Nord de la Ciutat, anunciat per l’Ajuntament de Palma com un dels projectes prioritaris.

Aprofitem l’ocasió per a posar en valor el treball de totes les organitzacions, col·lectius i persones que han participat en aquest procés, posant treball i recursos i donant suport a la Plataforma per aturar uns projectes inviables, perillosos i lesius per al medi i per a la ciutadania. També per a valorar i agrair les proposicions aprovades per unanimitat a l’Ajuntament de Palma, Puigpunyent i Consell Insular.

Com a Plataforma expressem també el nostre compromís de continuar treballant fins a veure aquest espai convertit en un Parc Públic al servei de la Ciutat i de l’Illa.

PLATAFORMA DE LES PEDRERES SA GARRIGUETA RASSA I CAN ROSSELLÓ

Associacions de Veïns de Nova Son Roca, Son Anglada, Establiments, Secar de la Real, Son Rapinya, Son Espanyol, Son Roqueta, Son Llull-Son Serra-La Vileta, Federació d’Associacions de Veïns de Palma, GOB, Terraferida, Amics de la Terra, Ciutat per qui l’Habita, JoventutxClima, Ciutadania de Puigpunyent i amb el suport d’altres entitats ciutadanes.

Article anterior
Següent article