Reclamem que l’Ajuntament presenti recurs a la sentència sobre el tancament de les terrasses de la Llotja

Cort no va argumentar de manera adient la situació per la qual reduïa l’horari tancament i no va portar documents de prova sobre la situació

La Federació d’Associacions de Veïns de Palma hem demanat una reunió urgent amb l’Ajuntament de Palma per demanar que es presenti el recurs de cassació a la sentència sobre l’horari de tancament de les terrasses de la Llotja.

La sentencia torna a insistir en el fet que l’Ajuntament no va argumentar de manera adient la situació per la qual reduïa l’horari de tancament de les terrasses i no va a portar documents de prova sobre la situació. “La sentencia objeto del recurso de apelación fundamenta la desestimación en que no ha quedado acreditado que el Decreto objeto de impugnación cumpliera las condiciones establecidas en el artículo 18 de la Ordenanza de ocupación de la vía pública, y ello, con independencia de que la zona de Sa Llotja haya sido declarada ZAC o ZPAE. Precisa la sentencia que el Decreto de 1 de abril de 2019 explicita que la decisión se basa en el mencionado precepto, pero resulta que solo se alude a una solicitud del Área de Sanidad y Consumo y a la opinión de la Comisión Técnica de Ruidos y Salud (formuladas casi un año antes, en el seno del procedimiento de aprobación de la Ordenanza). Afirma que no aparece en el expediente ninguna documentación previa a la adopción de la decisión municipal.” Per tant no diu que no hi hagi motius per reduir l’horari sinó que l’Ajuntament no ha presentat les proves al respecte, la qual cosa no és acceptable per als veïnat afectat per aquesta situació. La sentència també obre la via al recurs de cassació i fins i tot al tribunal suprem.

La petició de la reunió la hem dirigit directament a Batlia, amb la petició de que puguin esser a l’encontre regidories i departaments afectats, com Govern Interior, Sanitat i Serveis Jurídics.

Per part de les entitats ciutadanes, a més de representants de l’A.VV de Sa Llotja, més directament afectada, assistirem representants de la Federació d’AAVV de Palma i membres de la comissió de treball constituïda per treballar el tema de la pacificació als barris i que agrupa membres d’associacions veïnals del centre i zones de l’eixample.

La utilització de la via pública com a espai de negoci privat no és un dret sinó una concessió que ha d’estar subordinada a drets fonamentals dels veïns i veïnes que habiten als barris catalogats com a residencials. No és possible que la viabilitat i el lucre inherent a qualsevol negoci i empresa de restauració es fonamenti en la ocupació del espai públic. Atès que no tots els espais públics tenen les mateixes característiques ni la mateixa saturació d’aquest tipus d’activitat lucrativa, és imprescindible regular els plans zonals i els Ajuntaments han de poder respondre a demandes veïnals i situacions límit, com la que es viu a diferents indrets de ciutat, començant per la zona de la Llotja, en la qual el veïnat ha estat pioner en la lluita pel respecte del dret al descans de les persones residents.

Palma, 9 de maig de 2023

Telèfon de contacte 633 50 83 85