3.413 SIGNATURES CONTRA L’EXPLOTACIÓ DE LES PEDRERES

La  Plataforma Ciutadana de les Pedreres de Sa Garrigueta Rassa i Can Rosselló ha pesentat les 3.413 signatures recollides en el marc de la campanya contra l’explotació de les pedreres de sa Garrigueta Rassa i Can Rosselló.

Les signatures es presentaren a l’Ajuntament en el darrer plenari i ahir es registraren a la Consellera de Presidència, al Consell Insular i a la Delegació de Govern. Aquesta darrera també per la incidència dels projectes sobre la Seguretat Vial a la via d’accés i a Puigpunyent.

Les entitats que formen la Plataforma són les AAVV Nova Son Roca, Son Anglada, Establiments, Secar de la Real, Son Rapinya, Son Espanyol, Son Roqueta, Son Llull-Son Serra-La Vileta, Federació d’Associacions de Veïns de Palma, a les quals se sumen el GOB, Terraferida, Amics de la Terra, Ciutat per qui l’Habita, JoventutxClima, ciutadania de Puigpunyent, a més d’altres entitats ciutadanes.

Les signatures expressen la demanda ciutadana de: protegir la població, la seguretat vial i la defensa de l’interès general de la ciutat de Palma; el rebuig als projectes presentats per continuar amb l’explotació de les pedreres;  la impossibilitat de que es doni la llicència d’activitat imprescindible per posar el marxa aquests dos projectes; l’exigència de que qualsevol projecte sobre les pedreres sigui consensuat amb la població afectada.

Amb l’objectiu d’aconseguir que es procedeixi a la compra pública de l’espai per convertir-lo en un espai per al lleure ciutadà, la Plataforma demana que totes les parts facin la seva feina. Per part de l’Ajuntament de Palma s’ha de canviar la qualificació del terreny de les pedreres, en base a les seves competències en matèria urbanística; per part del Consell de Mallorca s’han de fer les modificacions pertinents en el Pla Territorial i en el Pla de Pedreres; per part del Govern, a més de l’ampliació de l’ANEI a tot el terreny de les pedreres, una apart ja és NANEI, la Direcció General de Política Industrial, com a òrgan substantiu, ha de tenir en compte els dubtes sobre la viabilitat dels projectes que recull la DIA, els informes negatius de la Direcció Provincial de Trànsit sobre les previsions de sinistralitat a la via d’accés, la manca de resposta de les empreses sobre les informacions requerides en matèria de seguretat vial, de l’obtenció de 8 mil milions de tones de material per reblir i del pla se seguiment, entre altres condicionants, els quals no han tingut resposta des de la DIA del mes de setembre, i es tanquin definitivament aquests projectes i s’obrin els tràmits per a l’adquisició dels terrenys i la reutilització com a espai públic.