17 C
Palma

Assemblea anual de les Associacions de Veïns de Palma

-

Aquest 12 de novembre s’ha celebrat l’assemblea i encontre anual de les Associacions de Veïns de Palma, amb la participació de 53 persones i 22 associacions veïnals. La jornada va començar a les 10.30 h i acabà a les 19 h. S’ha treballat en grup i en plenari. Entre altres aspectes, s’han aprovat en assemblea una sèrie de resolucions que adjuntem:

• La inclusió en la plataforma pel transport públic gratuït, a la qual volem aportar la nostra valoració del que significa un transport de qualitat, la necessitat de millorar inversions, freqüències, línies transversals i circulars, etc.
  • Una declaració sobre el genocidi a Palestina, la qual adjuntem.
  • Una resolució relativa a la defensa dels valors democràtics i les llibertats públiques, adaptada a les característiques i la realitat del moviment veïnal, la qual adjuntem.
  • La inclusió en la recollida de signatures per aturar els projectes de macroparcs solar a Puntiró, juntament amb les associacions de veïns de Marratxí i Sa Cabaneta i altres entitats ciutadanes.

A més d’exposar l’ample treball realitzat des del darrer encontre en octubre de 2022, també s’han plantejats línies estratègiques de treball:

• Millorar la comunicació amb els veïns i veïnes del barri i la seva participació per millorar el barri.
  • Trobar un equilibri entre els serveis que aportam als barris a través d’activitats i projectes i la funció reivindicativa i de proposta transformadora.
  • Constatant que les càrregues burocràtiques han incrementant en tots els sectors d’activitat, consumint bona part del treball voluntari, es considera imprescindible exigir una reducció de burocràcia i tecnocràcia administrativa i que es tingui en compte tot el que aportem a la cohesió social i la millora dels barris i de la ciutat.
  • Continuar la taca col·lectiva en els diferents grups de treball temàtics en el marc de la Federació i la creació de marcs de participació interna al propi moviment veïnal, fent realitat la força de la unió.
  • Reforçar la cohesió del moviment veïnal en torn a la Federació, les comissions de treball generades i la realització de jornades temàtiques per millorar el coneixement entre barris i el posicionament comú  en torn a temes de gran transcendència per la ciutat, com són l’habitatge, el transport, el medi ambient, el patrimoni cultural, el suport als sectors socials més vulnerables, els efectes de la massificació turística que modifica les condicions de vida, etc.
  • Continuar el treball amb plataformes i en xarxa amb altres entitats ciutadanes del nostre entorn.

També hem acordat fer una reunió específica per valorar els nous pressupostos municipals i fer les al·legacions que considerem oportunes en el termini previst.

DEIXA UNA RESPOSTA

Si us plau, introdueix el teu comentari!
Introduïu el vostre nom aquí

Entrades recents

has de llegir