Palma

La societat turistitzada, a la Contracimera

-

Les associacions de veïns hem pogut participar activament en una de les xerrades organitzades a la Contracimera Social del Turisme, que ha duit per títol “Societat turistitzada: espai públic, habitatge, veïnatge i quotidianitat”.

S’ha debatut sobre l’impacte que provoca l’actual model turístic en els espais públics i en les relacions entre veïns. Destaca, sobretot, el problema d’accés a l’habitatge, el lloguer turístic (que transforma el barris residencials) i un model d’oci que no respecta la convivència, el dret al descans, ni les normes.

Els ponents han estat Biel González, vicepresident de la Federació d’Associacions de Veïns de Palma i president de l’associació de Veïns Cas Capiscol-Son Busquets; Maribel Mayol, membre de la junta directiva i ex presidenta de l’associació de veïns Barri Cívic-Es Jonquet; Ferran Aguiló, president de la Plataforma de Veïns de Son Espanyolet i Gloria Olmos, advocada i activista de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.

Aquí mateix teniu accés al vídeo de la taula rodona, que va tenir lloc a la Plaça Quadrado de Palma, dia 28 d’octubre, de 18 a 20 hores.

La manifestació de dia 30

La manifestació de dia 30 d’octubre, organitzada i convocada per la Contracimera Social del Turisme, va ser tot un èxit de participació i mobilització. La gent va sortir al carrer a demanar un altre model de turisme, que no sigui empobridor per a la majoria, en una comunitat on cada any se superen rècords d’arribada de turistes i moviments als aeroports.

DEIXA UNA RESPOSTA

Si us plau, introdueix el teu comentari!
Introduïu el vostre nom aquí

Entrades recents

has de llegir